Groepsdynamisch Onderwijs (GDO)

GDO zorgt voor een goed en prettig sociaal klimaat. We verbeteren met deze methode de omgang tussen de kinderen en maken van elke groep een sociaal sterke groep. In deze groepen wordt niet gepest! Onze school heeft laten zien dat met deze werkwijze in korte tijd hoge resultaten worden behaald. Dat komt onder andere naar voren uit een quickscan die we hebben gedaan naar de tevredenheid van ouders en leerlingen. Hier zijn wij natuurlijk trots op!

Om de sociale omgang met elkaar te verbeteren staan binnen GDO drie omgangsregels centraal:
1. We gaan correct met elkaar om.
2. We gaan prettig met elkaar om.
3. Ik verbeter de omgang met elkaar.

Eén van de terugkerende onderdelen van GDO is de sociokring. Wekelijks bespreken we in elke klas in de sociokring met de kinderen wat goed ging en hoe zij de omgang met elkaar kunnen verbeteren. De kinderen formuleren verbeterpunten, waar zij de komende week aan werken. Na een week bespreken en evalueren we dit weer.